Unser Team

Irenka Krone-Germann

Business Entwicklung & Strategie
Co-Geschäftsführerin We Jobshare Sàrl

Irenka Krone-Germann ist mit Razvan Oprea und Oliver Krone Mitbegründerin und Co-Direktorin von We Jobshare Sàrl und Mitbegründerin und Geschäftsführerin des Vereins PTO (Part-time Optimisation), die neue flexible Arbeitsmodelle wie Job- und Topsharing in der Schweiz fördert.

Sie verfügt über akademische Abschlüsse in Wirtschaft, Business und Internationalen Beziehungen von Universitäten in der Schweiz und den USA. Sie promovierte an der Universität Genf für ihre Forschung auf dem Gebiet der Arbeitsökonomie. I. Krone-Germann ist Autorin des Buches „Teilzeitarbeit in der Schweiz, Relevanz, Auswirkungen und Herausforderungen“, Ed. Peter Lang. Sie war auch Co-Leiterin des Sammelbandes über Jobsharing, der bei Ed. L’Harmattan Paris veröffentlicht wurde.

Parallel zu dieser Tätigkeit arbeitet I. Krone bei cinfo.ch (Kompetenzzentrum für internationale Zusammenarbeit) als Co-Leiterin Wissensmanagement, Kommunikation und Netzwerk und war zuvor im Staatssekretariat für Wirtschaft (SECO) in Bern tätig. Sie verfügt über mehr als 10 Jahre Erfahrung im Jobsharing.

Website & Social media

www.go-for-jobsharing.ch
www.wejobshare.ch

     

Razvan Oprea

Co-Directeur We Jobshare

Razvan Oprea holds a BA in Computer Science and Management from the University of Fribourg and a diploma in Electrical Engineering from the Polytechnic University of Bucharest. After completing his studies, he worked as a freelancer in web development and in 2016 he founded the web design agency Site Web A – Z.

Following the meeting with Ms Irenka Krone which introduced him to the job sharing world, he got involved in the design of the new We Jobshare platform. The two of them currently co-lead the We Jobshare Sàrl society.

Oliver Krone

Co-Directeur We Jobshare

Oliver Krone verfügt über einen Master in Informatik von der Technischen Universität München und einen Doktortitel in Parallel Computing von der Universität Fribourg. Nachdem er rund 25 Jahre in der Informationstechnologie-, Energie- und Kommunikationsbranche gearbeitet hat, kam er 2021 als Co-Direktor zu WeJobshare GmbH.

Corrinne Emonet

Communication et Ventes

Corinne Emonet holds a „Brevet Fédéral“ in human resources and a diploma in coaching. She has worked in SMEs and international companies in the sectors of outplacement, banking, automotive, aeronautics and recreational products.

An expert in the field of Human Resources, she held various positions in two international companies from 2004 to 2015. Recognized and appreciated as a „Business Partner“, she worked closely with the management and their teams across Europe. In particular, she was involved in the implementation of a company in Switzerland and the setting up of its HR department.

Based on her life experiences, passionate about human relations and guided by her values of openness, listening, authenticity and empathy, Corinne Emonet chose to pursue her career in individual and team coaching, focusing mainly on organizational, career and leadership development.

In 2016, Corinne Emonet started to collaborate with the PTO Association and Wejobshare Sàrl as a coach and facilitator of various workshops, conferences and meet-ups on job and topsharing in the Romandie. Promoting and implementing jobsharing as an innovative working model in companies is a mission in total accordance with her values.

With courage, optimism and resilience Corinne Emonet overcomes life’s challenges with a great capacity to adapt. She combines energy, structure and sensitivity in her various roles of mother, woman and professional. 2021 has been a year of deep reflection. A new path has emerged. Becoming self-employed allows her to perform the various activities she is passionate about.

Urs Stauffer

Matching Experte, Assessor, Coach
Urs Stauffer verfügt über einen Master in Psychosozialem Management und einen Bachelor in Business Administration (International Management). Er ist zertifizierter Coach mit langjähriger Führungs- und HR-Erfahrung aus verschiedenen beruflichen Stationen in der Schweiz und im Ausland. Urs Stauffer ist als Co-Geschäftsleiter einer Stiftung selbst im Jobsharing tätig und führt nebenbei eine eigene Firma im Bereich HR Beratung, Coaching und Mediation.

Robin Pache

Verkauf & Marketing

Wohnhaft in der Westschweiz, Robin Pasche verfügt über mehr als 20 Jahre Erfahrung im Bereich Arbeitnehmerberatung, strategische Veranstaltungen und Kommunikation für multinationale Firmen.

Sie ist multikulturell und passt sich sehr schnell an komplexe und wechselhafte Umfelder an. Robin ist die ideale Person um Sie bei Job- und Topsharing Strategien zu beraten.